انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)


دستاوردهای نشست هیات اجرایی فدراسیون آسیایی ورزش های کم توانان ذهنی 

 

دکتر سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، به عنوان نماینده ایران و نیز نایب رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های کم توانان ذهنی در منطقه آسیا، به ماکائو سفر کرد و پس از بازگشت در خصوص دستاوردهای آن گفتگویی با روابط عمومی انجام داد.

وی گفت: نشست کمیته اجرایی فدراسیون آسیایی ورزش برای معلولین ذهنی، با حضور رئیس جدید و نیز اعضای این کمیته از کشورهای ایران، هنگ کنگ، ژاپن و چین برگزار و چند مساله مهم مور بررسی قرار گرفت. 

 

 

واعظ موسوی افزود: فدراسیون بین المللی INAS از فدراسیون های دیگر از جمله آسیا درخواست کرده بود تا نظرات خود را برای تغییرات ساختاری کمیته اجرایی اعلام کنند که در وهله اول در خصوص پیشنهادات INAS آسیا، در کمیته اجرایی بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید پینشهادات تا پایان ماه جاری جمع بندی شود.

نکته مهم دیگری که دکتر واعظ موسوی به آن اشاره کرد در خصوص افزوده شدن کلاس جدید پزشکی به کلاس بندی ورزشکاران دارای معلولیت ذهنی بود. وی در این خصوص گفت: افراد دارای معلولیت ذهنی به صورت عمومی در یک کلاس بندی پزشکی ورزشی قرار می گیرند، اما در رشته های مختلفی فعالیت می کنند. دو سال پیش این پیشنهاد ارائه شد که یک کلاس دیگر پزشکی نیز برای معلولین ذهنی افزوده شود .این مبحث بسیار تخصصی و پیچیده است، و در نهایت متنی 5 صفحه ای که توسط اینجانب در این مورد تنظیم شده بود، در یک صفحه خلاصه و از طرف فدراسیون آسیایی ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست پیرامون برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، با حضور نماینده IPC تبادل نظر شد و در خصوص اعلام آمادگی تایلند برای بر عهده گرفتن میزبانی این رقابت ها که قرار هست اوایل سال میلادی آینده برگزار شود، مواردی مطرح گردید.

دکتر واعظ موسوی افزود: برنامه دیگری که در جریان این سفر در آن شرکت کردم، سمینار شایستگی ورزشی برای ورزشکاران دارای معلولیت ذهنی بود. تشخیص اینکه فرد دارای معلولیت ذهنی، صلاحیت شرکت در مسابقات را دارد یا خیر، با روان شناسان متخصص است و بر این اساس یک پنل شایستگی در فدراسیون بین المللی INAS وجود دارد که زیر نظر کمیته شایستگی فعالیت می کند.

نایب رئیس فدراسیون آسیایی ورزش برای کم توانان ذهنی در ادامه گفت: اعضای پنل شایستگی حدود 25 نفر هستند و اعضای کمیته نیز 5 نفر که بنده نیز یکی از اعضای آن هستم. در نشست برگزار شده برای کشورهای مختلف در خصوص فرآیند احراز صلاحیت ورزشکاران، اطلاعات کافی ارائه شد و این آمادگی اعلام شد که کشورهایی که برای بررسی پرونده ها شرایط لازم را هنوز ندارند، پرونده های ورزشکاران آنها به کشورهای همسایه ارسال شود که البته این پیشنهاد از سوی اینجانب ارائه و مورد موافقت قرار گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: سومین برنامه این سفر، شرکت در یک دوره کلاس بندی ویژه بود که به مدت 60 ساعت برگزار شد و پس از آزمون و دوره های پیش بینی شده، بنده موفق به دریافت عنوان کلاس بندی بین المللی در رشته دوومیدانی شدم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.