انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

خبر استانی

برگزاری مسابقات ورزشی در قزوین به مناسبت روز ورزش برای معلولین ذهنی



هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان قزوین به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی برنامه های متنوع ورزشی را برگزار کرد.

این برنامه مصادف با روز جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی با حضور 150 نفر از ورزشکاران باهوش میانه و خانواده های آنها انجام شد و طی آن ورزشکاران با انجام مسابقات ورزشی در رشته فوتسال و طناب کشی، با هم رقابت کردند.

در پایان این برنامه به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

خبر استانی

برگزاری مسابقات ورزشی در فارس به مناسبت روز جهانی ورزش برای معلولین ذهنی



هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان فارس به مناسبت روز جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی، مسابقات ورزشی را برگزار نمود.
این مسابقات در رشته های فوتسال، دو و طناب کشی  برگزار شد و در پایان از برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.

خبر استانی

برگزاری روز جهانی ورزش کم توانان ذهنی 

 

به نقل از اقای نعمت الله شمس مسئول انجمن ID استان یزد 

برگزاری مراسم گرامی داشت روز جهانی ورزش افراد با هوش میانه (ID) و افتتاحیه پایگاه تابستانه   
 مراسم گرامی داشت روز جهانی ورزش افراد با هوش میانه و افتتاحیه پایگاه تابستانه ویژه این افراد با حضور مسئولین استان برگزار شد .
به مناسبت 12 ژون روز جهانی افراد با هوش میانه ( کم توان ذهنی ) مراسمی در مجموعه ورزشی شهداء سپاه با حضور دانش آموزان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی،والدین ،مربیان و مسئولین استان وبا مشارکت اداره آموزش و پرورش استثنایی ،اداره کل بهزیستی ،موسسه توانبخشی ولی عصر (عج) و هیئت جانبازان و معلولین استان برگزار شد .
در این مراسم آقای شمس، مسئول انجمن افراد با هوش میانه استان و معاون آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن خیر مقدم گزارشی از برنامه های انجام شده ودر دست اقدام هیئت ارائه نمودند . در ادامه دکتر غنیمت معاون تشخیص و پیشگیری اداره کل بهزیستی نیز از اهمیت و ضرورت ورزش و کارهای فرهنگی خصوصا برای این گروه صحبت کردند . دکتر عطابخش رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولین استان نیزاز اقدامات خوب انجام شده برای این عزیزان خبر دادند و کار برای این عزیزان را دارای اجراخروی فراوان دانستند .

برگزاری مسابقات ورزشی ، طناب کشی ، بازی های بومی محلی ،ورزش همگانی ،اهداء مدال ، جایزه و ... از دیگر برنامه های این مراسم بود تا مدعوین روز شاد و خوشی را سپری کرده باشند


انجمن ورزش برای افراد با هوش میانه اعلام کرد:

برنامه های روز جهانی ورزش برای معلولین ذهنی در ایران

انجمن ورزش برای افراد با هوش میانه، با توجه به پیش رو بودن روز جهانی ورزش برای افراد با هوش میانه، برنامه های مورد نظر برای این روز در ایران را اعلام کرد.

امسال برای اولین بار است که از سوی فدراسیون جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی، چنین روزی نام گذاری شده و از این پس 12 ژوئن، در سراسر دنیا به این نام شناخته می شود.

بر این اساس، برنامه های پیشنهادی انجمن برای گرامیداشت این روز به استان ها اعلام شده تا هر استان بر اساس ظرفیت های موجود و با بهره مندی از همکاری ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش استثنایی ، سازمان های مردم نهاد، شهرداری ها و سایر ارگان های ذیربط، اقدام به برگزاری آنها نماید.

 

ادامه مطلب ...

روز ۱۲ ژوئن به عنوان روز ورزش ورزشکاران هوش میانه نام گرفت

فدراسیون جهانی ورزش‌های کم توانان ذهنی (INAS) در اطلاعیه رسمی خود اعلام کرد روز ۱۲ ژوئن ۲۰۱۵ (۲۲ خرداد) را به عنوان روز ورزش ID در نظر گرفته است.

 این کار با هدف اطلاع رسانی به جهانیان نسبت به این گروه از ورزشکاران نامگذاری شده است.

این روز در سال جاری با ۱۰۰ روز مانده به چهارمین دوره بازی های جهانی INAS که بزرگ‌ترین رویداد ورزشی برای افراد با هوش میانه در اکوادور است، همزمان شده است.

INAS از همگان دعوت کرده است تا هر چه بیشتر در این زمینه اطلاع رسانی کنند.