انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

سازمانهای ورزشی معلولین ورشته های ورزشی تحت پوشش

جدول پیوست جهت آشنایی هر چه بیشتر کاربران گرامی با سازمان های بین المللی است که در زمینه ورزش های جانبازان و معلولین فعال می باشند.  

 

ادامه مطلب ...

نگاهی به توانمندیهای ورزش افراد با هوش میانه«ID»در راستای تاسیس فدراسیون ورزشهای افراد با هوش میانه (معلواین ذهنی)

جامعه آماری افراد با هوش میانه ، حوزه مردمی و نهاد های اجتماعی،حوزه موسسات غیر دولتی (NGO ها)، حوزه سازمان های دولتی، حوزه رشته های ورزشی، حوزه تشکیلات استانی، حوزه ورزش قهرمانی، تاسیس فدراسیون آسیایی ورزش های افراد با هوش میانه، حوزه متخصصین علمی و حوزه متخصصین ورزشی که همگی این موارد به شرح پیوست به آن پرداخته شده است می تواند به عنوان بازوانی توانمند و عواملی اثر گذار در جهت رشد و اعتلای ورزش افراد با هوش میانه و نیز ابزاری مناسب برای تاسیس فدراسیون ورزشهای افراد با هوش میانه جمهوری اسلامی ایران باشد. 

 

ادامه مطلب ...

معلولین در جریان اصلی زندگی

تأکید حضور معلولین در میادین و فعالیت‌های مختلف و بخصوص میادین ورزشی، به منظور قرار گرفتن آنان «در جریان اصلی زندگی» می‌باشد. بنابراین معلولین همانند دیگر اقشار جامعه بایستی از همه امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی بهره جویند و اگر قصد بر این است که از انزوا و جداسازی آنان در جامعه جلوگیری بعمل آید، شاید بهره گرفتن از فعالیت‌های ورزشی، بتواند بهترین نقش را ایفا نماید. چرا که از طریق ورزش و ارتباطات ورزشی، فاصله اجتماعی بین افراد سالم و افراد معلول کمتر شده و بدین ترتیب فرصت‌های لازم برای ابراز توانایی‌ها، ویژگی‌های مثبت و مهارت‌های کارا و به خصوص در ارتباط با جامعه ایجاد می‌گردد.  

 

ادامه مطلب ...

تاثیر مثبت ورزش بر کودکان مبتلا به سندروم داون

کارشناس تربیت بدنی می گوید قرار دادن کودکان مبتلا به سندروم داون در گروه‌های کوچک تمرین و بازی و مشارکت فعال آنان در موقعیت‌ها و فضاهای حرکتی متناسب برایشان بسیار مفید است 

 

ادامه مطلب ...

حرف های اسمانی

 

چشم دارند اما تیزبینی ندارند، نیازمند نگاه های محبت آمیز می باشند.

گوش دارند، اما قدرت و قوت لازم را برای تشخیص شنوایی ندارند، پس نیازمند شنیدن کلام آرام، صدای هدایتگر و مهربان می باشند.

حس چشایی شان ضعیف است و در تشخیص شیرینی ها و تلخی های خواراکیها کمی کند هستند، اما نیازمند چشیدن تلخیها و شیرینیهای زندگی اند،

ادامه مطلب ...