انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

رکورد دومیدانی افراد معلول کم توان ذهنی

 

فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین ایران

انجمن ورزش کم توانان ذهنی ID

2010-2011

 

 

ادامه مطلب ...

تاثیر فعالیتِ‌های جسمی ویژه در سازگاری اجتماعی و عملکرد ادراکی – حرکتی افراد کم‌توان ذهنی

 مقاله زیر به بررسی تاثیر فعالیتِ‌های جسمی ویژه در سازگاری اجتماعی و عملکرد ادراکی – حرکتی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی می‌پردازد. این مطلب برگرفته از نشریه تعلیم و تربیت استثنایی شماره‌های ۸۰ و ۸۱ است و خواندن آن می‌تواند برای والدین و معلمانی که با کودکان کم‌توان ذهنی روبرو هستند، موثر واقع شود.
ضرورت توجه به تامین سلامت جسمانی و روانی کودکان دارای نیازهای ویژه ایجاب می‌کند در طرح‌ها و برنامه‌ها به بهبود و درمان و به طور کلی توان‌بخشی این کودکان توجه کافی شود، زیرا آنها همواره برای خود، والدین و مدرسه مسئله‌ساز هستند. از این رو راهبردهای درمانی لازم می‌تواند والدین و مربیان را در توان‌بخشی این کودکان یاری دهد که یکی از آنها توجه به نقش فعالیت جسمی در بهبود و درمان اختلالات خاص رفتاری کودکان است.

ادامه مطلب ...

زلاتان ابراهیموویچ به تیم فوتبال معلولان ذهنی سوئد کمک کرد

زلاتان ابراهیموویچ به تیم فوتبال معلولان ذهنی سوئد کمک کرده تا به رقابت‌های جام جهانی سفر کنند.


زلاتان ابراهیموویچ بازیکن تیم ملی فوتبال سوئد و باشگاه پاری‌سن‌‌ژرمن فرانسه خودش نتوانست در رقابت‌های جام جهانی برزیل شرکت کند اما به تیم معلولان ذهنی کشورش کمک کرد تا در مسابقات جام جهانی معلولان که در برزیل برگزار می‎شود، شرکت کنند.  
ادامه مطلب ...

مزایای فعالیت بدنی برای افراد با هوش میانه

فعالیت بدنی و ورزش، مزایای مختلفی برای شرکت‌کننده­ها به همراه دارد. مزیت های آنان شامل جنبۀ جسمانی و روانی می باشد. افراد با هوش میانه با شرکت در فعالیت‌های بدنی منظم می‌توانند از استخوان‌ها، مفاصل و عضلات خود محافظت نمایند و نیز قادر به کنترل وزن بدن، افزایش سلامت روانی، کاهش اضطراب و افزایش تصویر بدنی مثبت و بهبود خلق و خو باشند.  

ادامه مطلب ...

ورزش همگانی در بین معلولین پایه ای برای رسیدن به سکوهای جهانی

یکی از مسایل ضروری در مورد برنامه‌ریزی فعالیت‌های بدنی افراد معلول، نیاز سنجی و تسهیل امکانات ورزشی جهت مشارکت هرچه بیشتر این افراد می باشد. به عبارت دیگر ضروری است تا ورزش های همگانی را در بین معلولین توسعه و گسترش دهیم تا پایه ای برای رسیدن به سکوهای جهانی را فراهم کرده باشیم. ما زمانی در ورزش قهرمانی و حرفه ای در جهان حرفی برای گفتن خواهیم داشت که ورزش همگانی را در میان افراد معلول توسعه داده باشیم و بدانیم بنایی که زیرساخت آن قوی باشد در برابر هر تکانی تسلیم نخواهد شد.

از همین رو  فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین این امر را برخود فرض دانسته و درصدد است تا بیش از پیش مشارکت و حضور افراد معلول را در ورزش همگانی فراهم نموده و با مشارکت سازمان های ذیربط این مهم را جامه عمل بپوشاند.